Riksdagsledamot Yasmine Eriksson (SD) flyttar hem till Partille | Sverigedemokraterna i Partille

Riksdagsledamot Yasmine Eriksson (SD) flyttar hem till Partille

Efter fem år på annan ort där hon påbörjat sin politiska karriär och avancerat i raketfart har nu riksdagsledamoten Yasmine Eriksson som är uppvuxen i Partille i Västra Götaland västras valkrets valt att flytta tillbaka till hemorten.

Yasmine gick på Björndammens skola större delen av sin skoltid. Hon startade sitt politiska engagemang 2014 i Norrköping, där hon satt som vice ordförande i ungdomsförbundet, var kassör och sekreterare i den lokala SD-föreningen och satt som ersättare i kultur- och fritidsnämnden innan hon tog anställning hos Sverigedemokraterna centralt 2016. Därefter gick det bara uppåt, från informationsassistent till jobb i riksdagen som informationssekreterare och snart därefter som en av partiledare Jimmie Åkessons närmsta medarbetare i sin arbetsroll som pressassistent i partiledastaben. Hösten 2018 blev Eriksson invald i riksdagen och sitter i miljö- och jordbruksutskottet.

Eriksson kommenterar:
”Det känns bra och roligt att flytta hem till Partille igen. Spännande att komma tillbaka från att ha varit politisk novis och jobbat på ICA till att under flera år inhämtat kunskap och fått förtroendeuppdraget att sitta i Sveriges högst beslutande organ. Jag hoppas kunna stötta upp Sverigedemokraterna lokalt med mitt engagemang och erfarenheter från partiet på nationell nivå.