Bildandet av SD Partille! | Sverigedemokraterna i Partille

Bildandet av SD Partille!

Den 25 november 2009 är en historisk dag i Partille kommuns kommunpolitik. Anledningen till detta är att Sverigedemokraterna har bildat en kommunförening denna dag. Den första styrelsen i SD Partille består av tre ledamöter som alla bor i Partille kommun. Ordförande är Stefan Falktorp, och de andra två ledamöterna heter Pehr Å och Thomas E. Inom ett tiotal dagar planerar den nybildade styrelsen att ha sitt första arbetsmöte då man planerar att börja skissa upp hur valrörelsen ska bedrivas i Partille kommun under våren och sommaren 2010.

Totalt deltog 14 personer vid det välbesökta mötet. varav 11 är boende i Partille kommun. Könsfördelningen på mötet var 11 män och 3 kvinnor deltog.Under mötet dracks det kaffe med fikabröd i en något för liten lägenhet.

En målsättning som nämndes flera gånger på mötet var att SD ska erövra 1-3 mandat i kommunfullmäktigevalet (av Partille kommuns totalt 51 mandat i fullmäktige) som kommer att ske om mindre än 10 månader. Alla medlemmar och sympatisörer som har lust att hjälpa till med flygbladsutdelning i Partilles alla bostadsområden är varmt välkomna att delta.

SD medlemmarna i Partille tänker delta vid många aktiviteter som anordnas av SD Väst och även vid en hel del aktiviteter som SD Göteborg anordnar, till exempel julbordet på lördag i Göteborgsstadsdelen Högsbo.

Lämna gärna synpunkter till styrelsen på SD Partilles hemsida hur den ska gå tillväga för att vinna så många röster som möjligt i 2010 års val. Alla inlägg kommer att läsas och begrundas.

Vid tangentbordet

Stefan Falktorp